Akıllı Turizm Uygulamaları
Akıllı Turizm Uygulamaları
Kalabalık yönetimi–Kentteki büyük etkinlikler yüz binlerce insanı sınırlı bir coğrafi alanda toplayabilir. Yenilikçi teknoloji kullanılarak kalabalığın davranışlarının genel bir görünümü elde edilebilir ve en etkili kalabalık yönetimi tedbirleri için önerilerde bulunmak için kullanılabilir. Bu verileri sağlayacak teknolojiler tekil mobil cihazları takip eden WiFi sensörlerinin, insanları otomatik olarak sayan kameraların, sosyal medyanın ve GPS izleyicilerinin bir bileşkesidir. İleri analitik bir bölgedeki kişi sayısının bir saat önceden tahmin edilmesi için kullanılır.
İç mekân navigasyonu–Pek çok yolcu uçuş aktarması yaparken endişelenirler. Schiphol havalimanı ortak alanlarda 2.000 adeti Beacon tesis etmiştir. Bu altyapıyı kullanan hizmetlerden birisi de KLM’nin «kapıdan kapıya navigasyon» uygulamasıdır. Varışla birlikte uygulama hava limanında çıkış kapısına olan yolu ve kapıya yürümek için gereken zamanı içeren bir haritayı gösterir.
Akıllı telefon müze rehberi–Doğru konum bilgileri edinmek için iBeacon ile kombine edilmiş mobil uygulamalar müze ziyaretçilerinin sanat eserleri hakkında ek bilgileri kendi akıllı telefonlarında ve kendi dillerinde edinmelerini sağlar. Ayrıca bu akıllı uygulamalar müzeye ziyaretçilerin müze genelindeki hareketliliğe ve belli sanat eserlerine gösterdikleri ilgi konusunda da bilgi sağlayabilir. Daha sonra bu bilgiler gelecekteki ziyaretçilerin memnuniyet düzeyini arttırmak için kullanılabilir.
Bağımsız robot rehberler–Robotikteki makine görüşü ve sosyal kapasiteler gibi inovasyonlar bağımsız robottur rehberlerinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu robotlar kişilere veya gruplara yaklaşmakta, sorularını yanıtlamakta ve çevreyi gezdirmektedirler. Robot rehberlerin ilk örneği İspanya’daki bir sit alanında, 2015 yılında test edilen FROG (Fun Robotic Outdoor Guide–Eğlenceli Robotik Dış Mekan Rehberi) olmuştur. Bu rehberler daha fazla geliştirildikçe turistik yerlerde daha fazla kullanıma gireceklerdir.
Airbnb/Uber–Airbnb ve Uber otel konaklaması ve taksi yolculukları alanında pazarlarında oyun değiştirici etkide bulunmuşlardır. Her ikisi de arz ve talebi daha önceleri olası olmayan şekilde buluşturan, tamamen demir başsız dijital platformlardır. Demir başsız nitelikleri sayesinde Airbnb ve Uber kısa sürede büyümeyi başarmıştır. 2015 yılı içinde yalnızca Amsterdam’da airbnb aracılığıyla 11.000’den fazla otel odası rezervasyona sunulmuştur. Karşılaştırırsak, Hollanda’daki en büyük otel zincirinin toplam 8.400 odası bulunmaktadır. Temmuz 2015’te Hollanda hükümeti bu paylaşım ekonomisi girişimlerine ilişkin yasaların ve yönetmeliklerin inovasyonun teşvik edilmesini ve aynı zamanda kamu yararının korunmasını ve kiralık evlerden gelen gürültüler gibi şikayetlerin önlenmesi için modernize edileceğini duyurmuştur.
Yorumlar