sosyal psikoloji kuram ve kuramcılar:4: eğitim psikolojisi Johann Friedrich Herbart
fikirlerin yapılandırılmış matematiksel bir çerçeve kapsamında ele alınabileceğini, herhangi bir fikir kendisini zayıflatacak ve farkındalık eşiğinin altına düşürecek bir karşı fikirden direnç görebildiği, bilinçli ve bilinçsiz düşünceler arasında bir sınır olduğu belirtilmiştir.
beş aşamalı öğretim metodu halen öğretmenler tarafından kullanılan eğitim felsefecisidir.
bu aşamalar:
1. hazırlık: derse başlamadan önce dersin amacı verilmelidir. öğrenmede eski fikirler, yeni konuların öğrenilmesinde kullanışlıdır. öğrencinin zihni yeni konu için hazırlanır.
2. sunum: yeni konu, açıkça ve düzenli bir yöntem içinde sunulur. bu aşama dersin türüne göre değişir. örneğin tarih dersinde konu hikâye gibi anlatılabilir ya da kaynaklardan okunabilir. öğretim çocuğun çevresinden ve görgüsünden başlamalıdır. öğretimin dogmatik olmasını engellemek için konuların özü çocuğa buldurulmaya çalışılmalıdır.
3. çağrışım veya karşılaştırma: yeni konu eskisi ile ilişkilendirilir.
4. genelleme. özel durumlardan kurallar, ilkeler ve tanımlar çıkarılır.
5. uygulama. özel örneklere ve pratik durumlara, anlam vermek için genel ilkelerin uygulanmasıdır. bu basmakta tarihten yaşanmış örnek olaylar alıp, bu olayda doğru hareketin ne olacağı sorulabilir.
beş aşamalı öğretim metodu halen öğretmenler tarafından kullanılan eğitim felsefecisidir.
bu aşamalar:
1. hazırlık: derse başlamadan önce dersin amacı verilmelidir. öğrenmede eski fikirler, yeni konuların öğrenilmesinde kullanışlıdır. öğrencinin zihni yeni konu için hazırlanır.
2. sunum: yeni konu, açıkça ve düzenli bir yöntem içinde sunulur. bu aşama dersin türüne göre değişir. örneğin tarih dersinde konu hikâye gibi anlatılabilir ya da kaynaklardan okunabilir. öğretim çocuğun çevresinden ve görgüsünden başlamalıdır. öğretimin dogmatik olmasını engellemek için konuların özü çocuğa buldurulmaya çalışılmalıdır.
3. çağrışım veya karşılaştırma: yeni konu eskisi ile ilişkilendirilir.
4. genelleme. özel durumlardan kurallar, ilkeler ve tanımlar çıkarılır.
5. uygulama. özel örneklere ve pratik durumlara, anlam vermek için genel ilkelerin uygulanmasıdır. bu basmakta tarihten yaşanmış örnek olaylar alıp, bu olayda doğru hareketin ne olacağı sorulabilir.
Yorumlar